Blog by doll collector Erynnis_Tages

Blog about collecting dolls in Poland. Blog in Polish with some English texts and bilingual English/Polish notes. Blog o kolekcjonowaniu lalek, poświęcony głównie Barbie i lalkom Integrity Toys – piszę o kolekcjonerskich zmaganiach w Polsce, wspominam dawne lata, opowiadam, jak to jest, kiedy zbiera się lalki od dziecka i nigdy z nich nie wyrasta..

Ken styled by Gareth Pugh -Ken zaprojektowany przez Garetha Pugha-lalka, której nie mam

Dokładne dane:

Ken styled by Gareth Pugh/ 50th Anniversary Collection

stock number: R8648

year: 2009date on box:2009

designer: Gareth Pughedition:

Limited edition of 50 dolls

label:Platinum

Retail price: £179.99

Mój blog -z założenia-dotyczy lalek, które posiadłam i które zabezpieczyłam przed światem, usunęłam z areny dziejów, zamknęłam, aby starzeć się wraz z nimi.

Dziś chcę napisać o lalce, której NIE mam- i której zapewne nie będę mieć, której mieć nie mogę, choć stworzono ją z myślą o ludziach mojego pokroju.

Pisanie o lalkach, których nie mam, bywa dość bolesne.  Niezaspokojone pożądanie boli;  im trudniejsza do schwytania dobycz, tym silniej jej obraz dręczy napiętą w bezsilnej żądzy wolę. O lalkach,  których nie mam, myslę o wiele częściej, niż o tych zdobytych – to oczywiste, że rozkosz spełnia się w zdobywaniu, wszak posiadanie  to kres pożądania. Łowca znad zdobyczy podnosi oczy na nowe cele. Wiedzieli o tym starożytni  -już dawno odkryli, że pożądanie to ruch w woli- w chwili spełnienia ruch ustaje, realizacja zamierzenia oznacza kres działania.

Jedną z lalek, które wzbudziły we mnie szał pożądania, jest Ken zaprojektowany przez Garetha Pugha. Dziś ugodził mnie w serce, gdy przeglądałam Ebay. Ból nieznośny, wieloprzyczynowy- a przecież z praktycznego punktu widzenia  (gdzie jest taki punkt?) ten Ken nie powinien wzbudzac aż takich emocji.

Gareth Pugh to jeden z moich ukochanych projektantów, karierę tego drobnokościstego gejątka obserwuję od jej zarania; człowiek, którego projekty to wykwity mózgu podobnego do mojego- nie znam piękniejszych strojów, niż jego czarne strojo-rzeźby.

 

00090f Gareth-Pugh-ROH_v_4apr12_pr_b

Projekty tego rodzaju wywołują we mnie ekstatyczny zachwyt, podszyty żalem – bo wiem, że gdyby nie pewne okoliczności, takie jak moja fobia społeczna i druga wojna światowa – to ja moglbym nim być. Garethem.

Ken zaprojektowany przez Garetha Pugha powstał z okazji 50lecia istnienia Barbie- rocznica obchodzona w tym roku oznacza całoroczną udrękę dla biednych zbieraczy, kuszonych wciąż nowymi rocznicowymi lalkami. Powstało zaledwie 50 egzemplarzy GP Kena, ubranka uszyto ręcznie- objawiono światu ten cud w Paryżu, 12 marca 2009 roku.

Ubrany w typowy garethowski strój:

gareth-pugh_1

 

Płaszczo-tunika z lakierowanej skóry (PCV), z zasłaniającym pół twarzy kołnierzem. Ken jest częsciowo łysy, a na części głowy ma długie czarne włosy-zupełnie jak ten, którego produkuję od kilku lat (i porzuciłem z braku czasu). Podobno-uwaga! – te włosy mogą być przyklejone, nie rootowane – choć zbieracz, który posiada lalkę, kompletnie nie zna sie na rzeczy i nie umie sprawdzić!

image_slide_show_new_49015

 

Niezwykłe i cudowne sa czarne kosmickie oczy bez białek. Mimo zakrytej twarzy widać, że face mold lalki to „New” Ken 2005, a ciało to zwykłe 1968 straight arms body-czyli to po prostu coś jak zooakowany plażowy sztywniak! A jednak..a jednak Gareth. A jednak 50 sztuk!

gareth1

Jest dość skromnie i wyraźnie w pospiechu zrobiony-powinien mieć designerskie skórzane boty, tymczasem występuje boso. W pudełku BRAK butów!!!!

image_slide_show_new_49014

 

 

 

gareth3

image_slide_show_new_49016

 

i dzis mogę go kupić na Ebayu, za „zaledwie” 1600$🙂 Boli! to boli!

kenatebay

I want to buy him today, but….🙂

more to read:

http://www.femalefirst.co.uk/lifestyle-fashion/styletrends/Gareth+Pugh-8071.html

http://www.daylife.com/topic/Gareth_Pugh

http://manbehindthedoll.com/NKNEWS.htm

 

Edit po kilku dniach:

1600$ to chyba również dużo i dla Amerykanów, ciekawe ilu w Stanach jest amatorów takiego stylu…

22 kwietnia zakończyła się licytacja na Garethowego Kena na Ebayu i osiągnął cenę zaledwie 465$🙂

ja tez licytowałam, ale po 350$ musiałam odpuścić. Byłoby to szaleństwo.

21kwietniab

kolejna licytacja, tym razem poszedł za 465$

Sam Gareth tak opisywał kulisy przygotowywania i projektowania Kena:

„I never had a Barbie or a Ken when I was little, but I’ve always admired how the dolls have adapted and evolved. Ken has never really had a chance to come out of his shell; his style is the antithesis of mine so I tried to remake him in an image that was very specifically me. Inspiration came from my menswear collection, which debuted in Paris earlier this year. We had this naked plastic body, but that terrible preppy hairdo was still there, and it informed everything we did. It didn’t work with my look at all. We tried shaving his head, and unpicking the hair with a needle, but in the end Mattel very kindly sourced some plastic, bald heads from the factory stage before the hair is attached that we could use instead. And then we gave Ken his mohican. Also, it was tricky working with a body shape I’m not used to. My aesthetic is tailored to quite a scrawny, indie physique  basically what I know would work on me, and I’ve never been to a gym in my life. So it’s strange to see what my designs look like on this hunky, beefcake bod. It’s great on the doll ? very Edward Scissorhands meets Calvin Klein model ? but I’m not sure how it would translate to real life!”

” Nigdy nie miałem Barbie ani kena kiedy byłem mały, ale zawsze podziwiałem, jak lalki adaptowały się [do zmian trendów] i ewoluowały. Ken nigdy nie maił szans aby wydostać się ze swej skorupy, jego styl to antyteza mojego, toteż starałem się przetworzyć jego image na bardzo charakterystyczny dla mnie. Inspiracją była moja męska kolekcja, która zadebiutowała w Paryżu wcześniej w tym roku. Mieliśmy nagie plastikowe ciałko, ale jego koszmarna szpanerska fryzura niweczyła wszelkie nasze wysiłki. Usiłowaliśmy ogolić jego główkę i powciągać włosy szpilką, jednak Mattel uprzejmie dostarczył nam nieco gumowych łysych łebków – półproduktów z fabryki w stanie przed wrootowaniem włosów, których mogliśmy użyć. I tak oto daliśmy Kenowi jego ‚mohican’ fryz. Niełatwo było pracować z ciałem o kształcie, do którego nie przywykłem. Moja estetyka wymaga wychudzonej, alternatywnej sylwetki. Ogólnie mówiąc, to co projektuję, będzie dobrze leżeć na mnie – nigdy w życiu nie byłem na siłowni. toteż jest dziwne widzieć jak moje projekty wyglądają na tym bardzo męskim mięśniaku. Wyglada to nieźle na lalce, bardzo w stylu „Edward Nożycoręki spotyka modela Calvina Kleina”, ale nie jestem pewny, jak sprawdziłoby się to w rzeczywistym świecie. „

( wypowiedź Garetha za http://www.knotoryus.com/ )

—-zdjęcia w dzisiejszym wpisie pochodzą z różnych miejsc w sieci, nie pamiętam lub nie znam autorów! dziękuję anonimowym dawcom.—–

9 comments on “Ken styled by Gareth Pugh -Ken zaprojektowany przez Garetha Pugha-lalka, której nie mam

  1. James
    13/04/2009

    Hehe od poczatku wiedzialem że Ci sie bedzie podobal bo mi sie nie podoba wcale🙂 Chodzacy przykład niemozności noszenia dziś na codzien produktow haute couture. Pomysl oczywiscie ciekawy, ale nie chcialbym mieć lalki ktora mnie przeraża.

  2. dollcollector
    13/04/2009

    hehe, mnie troche inne rzeczy przerazają :]

  3. Michelle
    13/04/2009

    A ja sobie myślę że jakby Ci się chciało, to sama zrobiłabyś jego lepszą kopię problem byłby tylko z dziurkami w głowie po reroocie, bo ubranie pewnie jakbyś strzeliła to pan Gareth by się schował, nie żebym Cię poduszczała nie nie, ale zacieram łapki i czekam. M.

  4. dollcollector
    13/04/2009

    Michelle, nieskromnie odpowiem-pewnie, że zrobiłabym lepiej- zwłaszcza , że jeden egz. byłby🙂 Zrobiony z miłością- a te lalki pewnie jacyś pracownicy szeregowi odwalili, aby szybciej🙂 Ale jest taka stara prawda: nie liczy się CO, tylko KTO🙂
    …a oczy bez białek czarne wymyśliłam już w 88 roku. myślałam, że nikt w lalkach na to nie wpadnie, bo nie jest to lalkowo-ładne. a jednak…

  5. Mahandra
    14/04/2009

    Uaaa, jak dobrze rozumiem to, co napisałaś o lalkach, których się nie ma🙂. I ja o nich myślę 10 razy, ba, 100 razy częściej niż o tych, które mam i które czasem z wielkim trudem zdobywałam. W sumie przykre, że wielka radość ze zdobycia kończy sie po dniu, góra trzech, pozostaje satysfakcja, ale i tak zaczyna się pragnąć innej lalki.
    Ten Ken, choć chyba najoryginalniejszy, jakiego kiedykolwiek widziałam, jest mi jednak obojętny. Bo ja (infantylnie) marzę o dwóch innych Kenach: Merlinie i Gomezie Addamsie, razem z Morticią zresztą.

  6. Agnieszka
    14/04/2009

    Ale fajny, no no… Wiesz Kochana, rozumiem kompletnie to chcenie posiadania, naprawde… ale jest jedno duze ALE tutaj – no nie podoba mi sie to, ze jest tak zrobiony jakby najwieksze staranie weszlo w jego stroj a juz na reszte nie starczylo… no bo co z tym body i rerootem i tym brakiem butow? To nie usprawiedliwia tej ceny… Moim zdaniem poczekaj, to stanieje ;o)

  7. dollcollector
    14/04/2009

    hej Aga🙂 nie stanieje, raczej zdrozeje🙂 ale za 1600 $ nie bede kupowac..prawde mówiąc nawet gdyby staniał do 1000$ to bym odlożyła go na „potem”. Ten wspanialy okaz jest cenny głównie z uwagi na osobę projektanta- kiedy bedzie mnie stać na kupowanie jego ciuchów, wtedy kupię i kena🙂 innymi słowy jest on na liście zatytuowanej „kiedyś”. Wiele lalek mam na tej liscie, łącznie z #1 -to jest raczej lista nie celów, ale marzeń. Brak #1 mnie nawet nie boli, tak nieosiągalna jest lalka o absurdalnej cenie 10 000 $.

    Mahandra, oczywiście, to stare prawo żądzy..a pamietasz, że w dzieciństwie inaczej bywało? pocieszające, że Merlin i Gomez stanowczo bardziej dostępni niż ten bosy nieszczęśnik :)) Merlina i ja bym chętnie powitała, jeden z najniezwyklejszych kenów w historii…cudny jest! natomiast z zestawem Gomez+Morticia nie jestem zżyta- więc masz o jednego konkurenta na łowisku mniej. Pamiętam, gdy pojawił się w sklepach, zastanawiałam się, czy nie kupić. Kosztował wtedy jakieś 59$. Ale…ale pogniewałam się wtedy na Mattel, że zrobili Gomeza, używając moldu, którego chyba najbardziej nie lubię, czyli „1997 ken”, ( nazywany przeze mnie ‚bezrysowcem”). Moim zdaniem to mold, który najmniej pasuje do wyrafinowanej czy wręcz przerafinowanej postaci latino-lovera Gomeza. Ale..z miłości do Addams Family chcialoby się i ten zestaw mieć, jednak….:)

  8. Alienora
    12/05/2009

    Motylek, on BOSKI JEST! Oczka niczym little apple doll (no ja ostatnio mam w tym kierunki klapki na oczach hehe), włosy jak ostatni mohikanin – ceną mnie dobiłaś – chytrze liczyłam, że może CZEKASZ na niego i na jakieś spotkanie przyniesiesz, zeby się poślinić chociaż mozna było….

    Ale …. czemu nie ma butów? Tutaj byłoby dopiero pole do popisu! Boso niby tez fajnie wygląda, ale hmmm jakbym kupowała lalka za 1600 to bym chciała żeby miał jakiś wypas na stopach.

  9. dollcollector
    11/06/2009

    myslę że po prostu nie zdażyli z butami. To wyglada na jakiś nagły projekt.a buty trzeba by zamawiać u chińczyków i czekać na dostawę.Tymczasem te tuniki to pewnie krawcowe Garetha odwaliły, a Mattel szybko druknął pudełka.

Skomentuj

Erynnis Tages Flickr

Victor

Victor

Sweater weather

Więcej zdjęć

ErynnisTages at Facebook

Tags

50th Anniversary Skipper 1961 1964 1976 1979 1980 1981 1984 1985 1987 1989 1993 1995 1996 1998 Barbie 1999 Barbie 2001 2002 2006 2007 2009 2010 2011 2014 Barbie 2015 Barbie action doll action figure Action Figures Barbie Barbie's facemold barbie facemold barbie in india Barbie Ken Becky Belly Button Bill Greening Black party body booklet Byron Lars celebrity Chelsie Convention Dad designer doll DID Dinky Toys Disney Disney Villains Doll collection Dolls DOTW eighties Elise Elise Jolie Europe event expressions of india face mold facemold fashion fashion doll Fashionistas Fashionistas Barbie Fashion Royalty Film Director Barbie Film Director facemold Film Director feet First Skipper FR FR Homme FR MONOGRAM FR Nippon gareth pugh gender Generation Girl Barbie Generation Girl facemold Generation Girls Barbie GG Facemold Grandma Grandpa Heart Heart Family Heart Family Mom homme IFDC India Integrity Toys japan japanese Japanese Barbie japanese market Jason Wu Jazzie jenny karl lagerfeld karl lagerfeld barbie Kelley Ken ken doll Kenzie Kimono LanardToys Lego leo mattel licca Linda Kyaw Lukas lumberjack Ma-Ba ma-ba barbie MaBa Mackie headmold Madison male doll Matka Gertruda Mattel Mattell Maverick Mbili Michael michael jackson doll Million Dollar Man Misaki Monogram Mother Gothel Mother Gothel doll My scene Mystery Squad NuFace Pop Life Raw appeal Really Rad Barbie Samurai Shaun silkstone barbie Skipper Starr Superstar Barbie Superstar facemold takara Takara Barbie TeenSkipper the eighties Toy fair Tracy Vintage Vintage Skipper vintage Skipper facemold Westley Wheelchair Barbie Young Sweethearts Young Sweethearts Michael Melinda
