Blog by doll collector Erynnis_Tages

Blog about collecting dolls in Poland. Blog in Polish with some English texts and bilingual English/Polish notes. Blog o kolekcjonowaniu lalek, poświęcony głównie Barbie i lalkom Integrity Toys – piszę o kolekcjonerskich zmaganiach w Polsce, wspominam dawne lata, opowiadam, jak to jest, kiedy zbiera się lalki od dziecka i nigdy z nich nie wyrasta..

nowe ręce Kena- new arm molds on Ken

new 2007 arm mold on Ken

o  nowym mattelowskim Lśniącym Panu Młodym, którego zwyczaj każe nazywać Kenem – czyli o Wedding Day Sparkle Groom napiszę później. Ta dość toporna lalka zasługuje na więcej niż krótką wzmiankę- w moich oczach stanowi signum temporis, znak czasu. Ale o tym potem.

Na razie zajmuje mnie fascynujący temat nowych ramion Kena.

newarmsvsPTR

porównanie: z lewej lalka z nowymi ramionami, z prawej Ken z klasycznymi ramionami PTR. new arms and classic PTR arms

 Tego typu zagadnienia- jak zmiany kształtu dłoni Kena lub grubości jego ud w ciągu historii Mattela- to ulubione tematy moich rozważań i badań. Ken żyje- nabiera mięśni, po czym je stopniowo traci, rośnie, po czym maleje, jego stopy zmieniają rozmiar- widac wręcz pulsowanie organizmu.  Jego ciało  również- jak nasze –  urabiane jest przez mody, oczekiwania, pożądania i lęki przemijających pokoleń.

Ken występujący w wersji  sztywniak , popularnej zwłaszcza u plażowych lalek, czyli Ken używający stright arms body 1968 od lat straszy niekorzystnym kształtem ramion PTR (point to rear). Wszyscy znamy te ramiona, dzięki którym Ken przyjmuje postawę żołnierza stojącego na baczność. I taki zazwyczaj jest właśnie playlinowy Ken – osobnik o wdzięku zepsutego terminatora, pozbawiony wszelkiej subtelności ( która kryje się zwłaszcza w pociągającym przeginaniu dłoni!!!  Przewidujący Jason Wu oczywiście zaopatrzył swoich FR Homme w tę niezbędną funkcjonalność- ale tu nie mówimy już o playline- wracajmy do tematu!)

Ramiona  PTR point to rear z łopatokształtnymi dłońmi pojawiły się w 1975 roku wraz z osobą NOW LOOK KENa- i od 1975 roku są konsekwentnie używane, czy raczej nadużywane.

Dla nieuświadomionych :

PTS – point to side – ramiona z dłońmi skierowanymi do boku

PTR – point to rear – ramiona z dłońmi skierowanymi do tyłu

 

PTRarmsfront

PTR arms on Fashion Fever Ken

Po ponad 30 latach Mattel wprowadził nowy kształt prostych sztywnych ramion – są węższe, ale z bardziej zaznaczoną muskulaturą, bardziej odstają od ciała, a dłonie ułożone są w pozycji pośredniej pomiędzy PTR a PTS.

newarmsNew arms on Wedding Day Sparkle Groom

Nowe ramiona wygladają znacząco lepiej niż PTR i jest to chyba jedyna pozytywna zmiana, jaką można zaobserwować u najnowszych okazów Kena.Zauważono je podobno po raz pierwszy już w 2007 roku u niektórych Disneyowskich panów Mattela- miał je ponoć Alladyn. W 2008 roku ramiona te zyskał jeden z niedorzecznych książąt, reklamowany jako bliźniak (Diamond Castle Twin Musician), choć w pudełku można było znaleźć tylko jednego. Ramiona te otrzymał także wyprodukowany na indyjski rynek Ken in India

Zastanawiam się nad nazewnictwem – jak określić nowe ręce. Napisałam nawet do Jefa z Manbehind w tej sprawie. Pisał on u siebie o tych ramionach  jako o PTS, a ewidentnie taka nazwa jest nadużyciem. edit * Roboczo nazwaliśmy je „significant elbow arm” lub PO (Point Out) arms

a teraz widok z tyłu: najpierw ramiona PTR,  potem nowe.

PTRarmsback

PTR arms

newarmsbacknew arms -Point Out Arms

Widok z boku- bardzo ciekawa różnica moldu.

newarmsandPTRnew arms vs PTR arms

Zastanawia mnie wyraźny, uwypuklony łokieć w nowym moldzie ramion:

newarmselbownew arm: significant elbow

Nie wiem, czy mi sie to podoba.

PS. Tak strasznie chcę platynową wersję pop life Kena, że chyba ponownie zapiszę się na oficjalne forum, ktore bojkotowałam z powodu złego traktowania kolekcjonerów z Europy.

Jeff (Manbehindthedoll.com) sugeruje nazwę dla nowych ramion : Point Out Arms  – PO Arms.

Thank you Jeff for mentioning me on your website.

manbehind

 

 

4 comments on “nowe ręce Kena- new arm molds on Ken

  1. James
    08/03/2009

    Wstawianie bardziej muskularnych ramion do tego ciała to troszkę działanie na sile wydaje mi się. Zwłaszcza jezeli sie potem postawi takie cialo koło „luksusowego” ciała z obrotowa talia i zgietymi rekoma ktore ma tez wiecej mięśni. Wiem że pewnie odlanie bardziej detalicznego moldu jest droższe, ale ile może to dziś kosztować , kiedy ta forma jest dawno opanowana juz ? Podoba mi się wieksza ilość detali na tych nowych ramionach, aczkolwiek nie jestem pewien czy ta pośrednia pozycja bedzie dobra do pozowania. Te PTR mozna bylo chociaz polożyc na ręce Barbie. Z tymi pewnie trzeba bedzie pokombinowac do czego sie nadaja.

  2. jaisis
    09/05/2009

    Ja te stare ramiona nazywam typem „zombie”:D

    Ale tak na serio, ubolewam nad faktem, ze ciagle ramionami i nogami kena mozna poruszac tylko w jednej plaszczyznie. Wlasciwie jesli by przerobic obecny korpus tak, aby konczyny kena poruszaly sie rowniez na bok, uznalabym go za calkiem dobry.

    Chociaz oczywiscie bez zginanych w lokciach (i najlepiej rowniez nadgarstkach) rak nie mozna mowic o perfekcji.

  3. Paul Osoy
    27/01/2010

    Congratulations for your amazing web site, it was very inforamtive on KEN dolls, even though the information is not in English, I was able to understand due to the graphics and pictures. I discovered your site, by Jeff´s manbehind the doll, site. I will be checking your site, please add more English notes.

    Paul Osoy
    Guatemala.

    • dollcollector
      28/01/2010

      Thank you so much Paul, I am glad that you like my site🙂 I am going to write more text in English, a lot of people ask me to🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 08/03/2009 by in Barbie, Ken doll, male dolls, Mattel and tagged , , , , , .

Erynnis Tages Flickr

Victor

Victor

Sweater weather

Więcej zdjęć

ErynnisTages at Facebook

Tags

50th Anniversary Skipper 1961 1964 1976 1979 1980 1981 1984 1985 1987 1989 1993 1995 1996 1998 Barbie 1999 Barbie 2001 2002 2006 2007 2009 2010 2011 2014 Barbie 2015 Barbie action doll action figure Action Figures Barbie Barbie's facemold barbie facemold barbie in india Barbie Ken Becky Belly Button Bill Greening Black party body booklet Byron Lars celebrity Chelsie Convention Dad designer doll DID Dinky Toys Disney Disney Villains Doll collection Dolls DOTW eighties Elise Elise Jolie Europe event expressions of india face mold facemold fashion fashion doll Fashionistas Fashionistas Barbie Fashion Royalty Film Director Barbie Film Director facemold Film Director feet First Skipper FR FR Homme FR MONOGRAM FR Nippon gareth pugh gender Generation Girl Barbie Generation Girl facemold Generation Girls Barbie GG Facemold Grandma Grandpa Heart Heart Family Heart Family Mom homme IFDC India Integrity Toys japan japanese Japanese Barbie japanese market Jason Wu Jazzie jenny karl lagerfeld karl lagerfeld barbie Kelley Ken ken doll Kenzie Kimono LanardToys Lego leo mattel licca Linda Kyaw Lukas lumberjack Ma-Ba ma-ba barbie MaBa Mackie headmold Madison male doll Matka Gertruda Mattel Mattell Maverick Mbili Michael michael jackson doll Million Dollar Man Misaki Monogram Mother Gothel Mother Gothel doll My scene Mystery Squad NuFace Pop Life Raw appeal Really Rad Barbie Samurai Shaun silkstone barbie Skipper Starr Superstar Barbie Superstar facemold takara Takara Barbie TeenSkipper the eighties Toy fair Tracy Vintage Vintage Skipper vintage Skipper facemold Westley Wheelchair Barbie Young Sweethearts Young Sweethearts Michael Melinda
%d bloggers like this: