Blog by doll collector Erynnis_Tages

Blog about collecting dolls in Poland. Blog in Polish with some English texts and bilingual English/Polish notes. Blog o kolekcjonowaniu lalek, poświęcony głównie Barbie i lalkom Integrity Toys – piszę o kolekcjonerskich zmaganiach w Polsce, wspominam dawne lata, opowiadam, jak to jest, kiedy zbiera się lalki od dziecka i nigdy z nich nie wyrasta..

będę pisać lalkowy blog

blog. czy blogi zaczyna się wstępem? nie będę pisać, że robię to a to, mam lat tyle a tyle..ale że od 1987 roku zbieram lalki. I do tego- zbieram lalki, żyjąc w Polsce, kraju przez długie lata dość nieprzyjaznym dla zbieraczy lalek. Zbieranie lalek w tym kraju nie mogło być tylko hobby- musiało z konieczności byc MISJĄ i WALKĄ. Nie napiszę też, że ten blog bedzie dla każdego- to blog dla tych, którzy także kochają lalki.

I tu od razu powiem, że nie wystarcza mi miłość w rodzaju: „o, jaka śliczna laleczka”. To musi być miłość w stylu: „o jaki piękny egzemplarz Fun to dress Barbie z 1987, rzadka wersja z białym makijażem!”- bo oczywiście wiemy, że Fun to dress Barbie z 1987 roku objawiła się nie tylko z fioletowawym makijażem, ale też- aberracja! z białym, czysto białym, który powstał zapewne w wyniku błędu- na niektórych egzemplarzach nie nałożono finalnej warstwy z kolorem.

Będę pisać o niuansach, subtelnościach, odcieniach i zawiłościach. O moich osobistych lalkowych ulubieńcach i lalkach-porażkach. Będę nudzić i prowadzić wykłady na temat kształtu twarzy lalek (face mold), rodzajów plastiku, krojów ubranek; albo zastanawiać się, czy lepszym projektantem jest Bill Greening czy Jason Wu. Będę to wszystko robić, o ile starczy mi cierpliwości. Dotąd wystarczało mi zbieranie lalek, pisanie o tym, to już zupełnie inna historia.

myśl o pisaniu bloga wzięła się z chęci opowiadania o lalkach. z chęci bezwstydnego słowotoku. oraz z chęci swobodnego szerzenia wiedzy lalkowej-przy czym przez swobodę rozumiem prawo do wszelakich dygresji, offtopów i ciagłego gledzenia o tym samym🙂

ciekawe, czy ktoś to będzie czytał.

13 comments on “będę pisać lalkowy blog

  1. James
    21/01/2009

    Pieknie że taki skarbczyk nam tu zaprowadzisz. „Dyskusje o moldach krojach ubranek” zapowiadają sie bardzo ciekawie. Niewiele wiem na temat tych wszystkich rzadkich odmian i krotkich serii przez przypadek albo jednorazowych przyjaciołach glownych postaci, ale mam nadzieje żę moze uda mi sie czasem coś skomentować w sposób wymagany przez wykładowczynię tematu🙂

  2. Loreen
    21/01/2009

    Oj będę czytać, będę ! Ciekawie się zaczyna, a fotki masz prześliczne !!!!! Nie ma to jak lalkowe blogi !!!!
    Buziaczki !

  3. Aditi
    22/01/2009

    Ha, ja tez poczytam😀

  4. Milena
    23/01/2009

    We mnie też będziesz miała wierna czytelniczkę:)

  5. Milena
    23/01/2009

    We mnie też będziesz miała wierną czytelniczkę:)

  6. dollcollector
    23/01/2009

    🙂

  7. lalkovo
    28/01/2009

    Będzie będzie🙂

  8. dollcollector
    05/02/2009

    to super🙂

  9. balantyna
    13/02/2009

    czytał będzie i żaden słowotok, ględzenie, powtarzanie nie jest mi straszne
    przeczytałam cały blog i proszę o jeszcze

  10. luci_fair
    24/02/2009

    Ładnie piszesz, tz w literackim znaczeniu tego słowa. Nawet nie chcę liczyć ile mam mniej lub bardziej nieudanych egzemlarzy fun to dress, nazbieranych w szaleńczym pościgu za ideałem😉

    • dollcollector
      24/02/2009

      🙂
      o tak, ja też ciagle szukam tej idealnej, takiej jak TAMTA🙂

  11. Mahandra
    10/04/2009

    Trafiłam tu wczoraj i wsiąkłam. Już jest w ulubionych, czytać będę na pewno, nie dość, że dawno nie zdarzyło mi się widzieć tak ciekawego bloga, to jeszcze jest napisany piękną polszczyzną, co się rzadko zdarza (i bardzo mnie ucieszyła tak boleśnie rzadko ostatnio forma „odnośnie do”, a nie stosowana powszechnie błędna „odnośnie czegoś” – takie tam małe zawodowe zboczenie ;)). Przeczytałam od deski do deski i mało mi, chcę więcej, proszę o choćby jeden wpis na tydzień🙂. To oczywiście pobożne życzenia, sama wiem, jak to jest ze zleceniami i ile ma się wtedy wolnego czasu (zero).

  12. dollcollector
    13/04/2009

    jeden na tydzień? ooo, marzenie. choć chciałoby sie i dwa dziennie produkować.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 09/01/2009 by in Barbie, doll collecting.

Nawigacja

Erynnis Tages Flickr

Victor

Victor

Sweater weather

Więcej zdjęć

ErynnisTages at Facebook

Tags

50th Anniversary Skipper 1961 1964 1976 1979 1980 1981 1984 1985 1987 1989 1993 1995 1996 1998 Barbie 1999 Barbie 2001 2002 2006 2007 2009 2010 2011 2014 Barbie 2015 Barbie action doll action figure Action Figures Barbie Barbie's facemold barbie facemold barbie in india Barbie Ken Becky Belly Button Bill Greening Black party body booklet Byron Lars celebrity Chelsie Convention Dad designer doll DID Dinky Toys Disney Disney Villains Doll collection Dolls DOTW eighties Elise Elise Jolie Europe event expressions of india face mold facemold fashion fashion doll Fashionistas Fashionistas Barbie Fashion Royalty Film Director Barbie Film Director facemold Film Director feet First Skipper FR FR Homme FR MONOGRAM FR Nippon gareth pugh gender Generation Girl Barbie Generation Girl facemold Generation Girls Barbie GG Facemold Grandma Grandpa Heart Heart Family Heart Family Mom homme IFDC India Integrity Toys japan japanese Japanese Barbie japanese market Jason Wu Jazzie jenny karl lagerfeld karl lagerfeld barbie Kelley Ken ken doll Kenzie Kimono LanardToys Lego leo mattel licca Linda Kyaw Lukas lumberjack Ma-Ba ma-ba barbie MaBa Mackie headmold Madison male doll Matka Gertruda Mattel Mattell Maverick Mbili Michael michael jackson doll Million Dollar Man Misaki Monogram Mother Gothel Mother Gothel doll My scene Mystery Squad NuFace Pop Life Raw appeal Really Rad Barbie Samurai Shaun silkstone barbie Skipper Starr Superstar Barbie Superstar facemold takara Takara Barbie TeenSkipper the eighties Toy fair Tracy Vintage Vintage Skipper vintage Skipper facemold Westley Wheelchair Barbie Young Sweethearts Young Sweethearts Michael Melinda
